piątek, 20 stycznia 2017

Jak zrobic sweterkowe poduszki?

Poduszki, kocyki, dodatki robione na drutach, piękne, przytulne, nadające ciepła wnętrzu, a przy tym bardzo wygodne. Jak je zrobić szybko, nie umiejąc w dodatku robić szydełkiem czy na drutach? Pokażę Wam bardzo prosty sposób.



Podstawą jest sweter i poduszka, którą chcemy w niego "ubrać" i to właściwie wszystko.

1. Przymierzamy poduszkę do swetra i odcinamy niepotrzebną cześć.  W tym wypadku wystarczyło odciąć tylko górę swetra, w przypadku innych poduszek musiałam też zawęzić sweter z boku.


2. Zszywamy boki, zostawiając jedynie otwór, przez który włożymy później poduszkę. Ja zostawiłam takie naprawdę minimum, można zostawić cały jeden bok.


3. Przewracamy na prawą stronę, wkładamy poduszkę do środka i zszywamy otwór. Dokładnie tak zrobiłam w pozostałych poduszkach. Przy tej jednak wymyśliłam coś innego 😀 Przyszyłam dwa guziki i zapięłam na nie pokrowiec na podusię. Guziki wybrałam takie, żeby były dodatkową ozdobą.



Gotowe :)

Jako ozdobę jednej z moich poduszek zrobiłam kokardkę. Przewlekłam za pomocą agrafki sznureczek. Zawiązałam supełki na obu końcach i zawiązałam kokardkę. Nie robiłam żadnych dziurek do przewlekania, gdyż wtedy podusia mogłaby się w tym miejscu pruć.


44 komentarze:

  1. Doskonały pomysł. Teraz żałuję, że pozbywać starych swetrów... ale nic straconego, zajrzę do second handów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo i to jest super pomysł :) Powodzenia w szukaniu :) Jeszcze rodzinę warto spytać czy czegoś nie mają na zbyciu :)

      Usuń
  2. To coś dla mnie, bo jestem antytalentem szyciowym (ale kiedyś na pewno jeszcze się nauczę!). Czy w braku maszyny, da radę uszyć taką poduszkę ręcznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej można uszyć ręcznie. Zwłaszcza jeśli sweter będzie na tyle wąski, że nie trzeba będzie go zwężać z boków (tak jak golf na zdjęciach, rozmiar S ;)) to tego szycia będzie naprawdę mało. Przy podusiach ze swetrów jest jeszcze ta łatwość, że nawet zszycia na prawej stronie nie trzeba robić ściegiem krytym, można to zrobić dowolnie. Nitki po prostu nie widać przy takiej strukturze. W przeciwieństwie np do bawełny :) Oczywiście nitka musi być dobrana kolorystycznie ;)

      Usuń
  3. Poszewki wyglądają rewelacyjnie. I w sumie to takie proste. Minimalizm w pięknej oprawie. Super.

    OdpowiedzUsuń
  4. widziałam podobny tutorial na instagramie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, poduszki wyglądają naprawdę fajnie, poza tym pozbyłaś się starych ubrań. Pomysłowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A jakie są milusie, super się na nich drzemie :) Potwierdzone info ;)

      Usuń
  6. Ha! Tak myślałam! Super pomysł i wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kurko! Wszystko przez Ciebie :D Boś mnie do stworzenia tego tutoriala namówiła ♡♡♡

      Usuń
  7. Kompletnie nie moja bajka, ale efekt końcowy naprawdę powala. Muszę pokazać ten wpis narzeczonej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajnie wyglądają :) świetne na zimowy dodatek do domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, chociaż są takie milusie, że chyba zostaną i na inne pory roku :)

      Usuń
  9. Moja mama stosuje taki recykling od lat :D Wychodzi świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Ja się od dłuuugiego czasu za to zabierałam. Szczerze powiem, że myślałam, że zajmuje to więcej czasu i podchodziłam jak do przysłowiowego jeża ;)

      Usuń
  10. Od dawna chodzą za mną swetrowe podusie ALE. Jakim ściegiem należy szyć / zabezpieczyć krawędzie by poduszki się nie pruły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szyłam lekkim zygzakiem, to są swetry maszynowe, nie robione na drutach, więc też nie gubią tak momentalnie oczek. Codziennie są "eksploatowane" mocno, też przez dziecko. Póki co nic się nie pruje :)

      Usuń
  11. Wygląda super. Nie cięłam jeszcze swetra - powiedz, czy on się nie pruje, jak się go przetnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się pruje. Dużo zależy od konkretnego swetra. Najbardziej pruł się ten szary. Zauważyłam, że swetry maszynowe nie prują się tak mocno jak "domowe" robione na drutach. Myślę, że zszycie zabezpiecza przed pruciem. Jednak co będzie w przyszłości.. zobaczymy :)

      Usuń
  12. Świetna sprawa, taka poducha!
    Mam kilka swetrów, których już raczej nie założę, chyba wezmę się za takie poduszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, tylko te które są mięciutkie. Mam jeden taki wełniany, trochę "gryzie" więc na poduchę się nie nadaje.. ;) No chyba, że taką co miałaby tylko leżeć i wyglądać :)

      Usuń
  13. Pięknie się prezentują. Muszę dopaść jakiś niszczejący sweterek. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Proste rozwiązania są najlepsze. Podoba mi się zrobienie okryć na poduszki w taki sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię proste i praktyczne rozwiązania :) W dodatku jak sama zrobię to mam długo satysfakcję patrząc na efekty :)

      Usuń
  15. Hmm, problem właśnie wtedy, jak chce się zdejmowaną poszewkę zrobić, a guzików się nie lubi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jeszcze wszyć zamek albo zrobić na przykład wiązanie :)

      Usuń
  16. Świetny pomysł, poduszki są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Są też bardzo wygodne i przyjemne w dotyku :)

      Usuń
  17. Bez komentarza- po prostu piękne i na pewno przytulne.

    OdpowiedzUsuń