poniedziałek, 13 listopada 2017

Jak ukryć/zamaskować skrzynkę z bezpiecznikami? - DIY

Skrzynka z bezpiecznikami zdecydowanie nie należy do najpiękniejszych elementów wystroju wnętrz. Niestety pozbyć się jej nie można, gdyż prąd w domu raczej się przydaje😉 Co z nią zatem zrobić? Jak zamaskować tą skrzynkę z bezpiecznikami, którą zapewne większość z Was ma w przedpokoju? Po pierwsze, zawsze można zabudować. Załóżmy jednak, że chcecie coś z nią zrobić minimalnym kosztem, tak żeby oczywiście nie straszyło ;) i wyglądało naprawdę ładnie, albo po prostu lubicie (tak jak ja) robić coś z przysłowiowego niczego.

Oczywiście nie ma rzeczy niemożliwych, ja moją skrzynkę z bezpiecznikami ukryłam pod zrobioną własnoręcznie ramką na plakat motywacyjny.



Co jest potrzebne?
- karton
- klej
- stare gazety
- farba akrylowa
- lakier bezbarwny
- wydruki i klej do transferu

Od czego zacząć?
Zaczynamy od wycięcia z kartonu dwóch prostokątów (przód i tył ramki)




W prostokącie, który będzie przodem ramki wycinamy otwór. Musi być on mniejszy niż format plakatu. U mnie jest to ramka na plakat w formacie A4, otwór jest o 1cm węższy, tak, żeby obrazek przez niego nie wypadł ;)



Składamy dwie części ramki i sklejamy ze sobą za pomocą taśmy malarskiej lub przezroczystej. Jeśli nie masz taśmy, możesz skleić brzegi zwykłym klejem.



 Kawałki gazety przyklejamy do ramki.


Tak przygotowaną ramkę malujemy farbą..



... i ozdabiamy metodą transferu. Na koniec zabezpieczamy lakierem.



Pamiętacie pudełko na listy (lub oczywiście inne drobiazgi, według Waszego uznania), które powstało z pudełka po czekoladkach? Jeśli nie, zajrzyjcie tutaj: Nowe życie pudełka po czekoladkach. Razem tworzą niepowtarzalny komplet :)



Bezpieczniki? Jakie bezpieczniki? ;)

P.S.
Żeby plakat ładniej wyglądał w ramce, włożyłam w nią jeszcze folię A4 - wykorzystałam jedną stronę koszulki na dokumenty.

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Chociaż myślę, że zdjęcia niestety nie oddają w pełni uroku :)

      Usuń
  2. Doskonały pomysł! U mnie niestety skrzynka jest na wierzchu i nic się nie da z nią zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie w grę wchodzi tylko zabudowa.. ale mogłoby być coś na zasadzie pudełka, bardziej przestrzenne 😃

      Usuń