piątek, 14 kwietnia 2017

Jak uszyć kurę?

W zeszłym roku przed Wielkanocą szyłam zajączki, możecie zobaczyć je tutaj: Idą święta, są zające. W tym roku zafascynowały mnie kury (kurki, kokoszki) przecież skądś te kurczaczki wielkanocne musiały się wziąć... 😉

Jak uszyć kurę?


Zacznijmy od wykroju. Na poniższym wykroju narysowane dwie wielkości kur. Z większego oznaczonego cyfra 1 powstanie naprawdę spora kurka. Ja większość szyłam z tego mniejszego wykroju (2). Kura siedząca w rzeżusze jest kurką uszytą właśnie z tego mniejszego wykroju. Dla porównania "skorupa jajka" ma średnicę 15cm.



1. Wycinamy kurę z tkaniny, dwie główne części. Wycinamy dziób i grzebień z filcu.


2. Na prawej stronie tkaniny układamy grzebień, dziób i ewentualnie pióra z ogona kury. Ja do tego celu wykorzystałam włóczkę.


3. Przykrywamy drugą częscią, prawa stroną tkaniny do prawej, czyli prawą stroną w dół.


4. Zszywamy z trzech stron.


5. Otwieramy i składamy nie zszytymi krawędziami. Zszywamy, zostawiając około 2cm od środka z każdej strony.

6. Po zszyciu:

7. Wypełniamy kurę.

8. Zszywamy pozostawioną dziurę śniegiem krytym.


9. Gotowe 😀


Na koniec pokażę Wam jeszcze kurkę nietypową, ale typowo chyba już dla mnie ;) wykonaną ze swetra. O moich podusiach ze swetrów pisałam tu: Jak zrobic sweterkowe poduszki? i tu: Jak zrobić plecioną poduszkę ze swetra?



Moje stadko:


Jeśli macie pytania, zostawcie je w komentarzach :)


14 komentarzy:

  1. Piękne!
    Ta kura z kwiatkiem na pewno znosi gotowe pisanki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tak! Skąd wiedziałaś? :) Oczywiście, że pisanki i dlatego została nadworną kurą Wielkanocną :D

      Usuń
  2. Ślicznie!
    Może też spróbuję zrobić taką kurkę ;)

    mischotta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł. Szkoda, że już prawie po świętach i wielkanocne dekoracje nie będą przydatne. Ale może na podobnej zasadzie dałoby się również uszyć inne zwierzaki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie. Wielu zwierzaków nie szyłam, ale np koty, jeża czy zające ;)

      Usuń
  4. Urocze uszywki. <3 Marzę o własnej maszynie do szycia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszyna to super sprawa, moja ma baaaardzo wiele lat ;)

      Usuń
  5. Za rok na pewno taką uszyje :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna ozdoba na wielkanocny stół i pomyśleć, że wcale nie taka trudna i czasochłonna. Cóż, te święta minęły, a nawet nie poczułam, że się zaczęły. Na pewno spróbuję za rok. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, stała tak w rzeżusze na stole i naprawdę super wyglądała :) Ja mam wrażenie, że cofnęłam się w czasie, patrzę za okno i widzę śnieg.. Chyba, że lato przespałam.. ;)

      Usuń