czwartek, 22 grudnia 2016

Jak zrobić gnoma/krasnala w 10min prawie bez szycia?



Krasnale, gnomy, mam wrażenie, że są coraz bardziej popularne w Polsce. Może dlatego, że tak mi się spodobały to teraz je wszędzie zauważam? ;)

Jak uszyć takiego kumpla już pokazywałam (zobacz: Metamorfoza krasnala, czyli świateczny skrzat wchodzi na salony ), ale jak go zrobić prawie bez szycia? W dodatku w mniej więcej 10 minut?

Zainspirowana krasnalami w internecie i bałwankami ze skarpet (być może takie już widzieliście ;) ), postanowiłam spróbować zrobić takiego krasnala z podkolanówki. Skarpetka wydawała mi się trochę za krótka, ale z dwóch sztuk czyli jednej pary myślę, że już by się to udało :) Wyznaczyłam sobie taką małą misję: zrobić i sprawdzić czy jest to faktycznie takie proste.

1. Odcinamy "stopę" z podkolanówki:


2. Do odciętej części podkolanówki wsypujemy ryż i zawiązujemy na górze gumką recepturką. Powstał nam tułów skrzata.


3. Przygotowujemy charakterystyczny, wielgachny nos. Na kawałek tkaniny w kształcie kwadratu/prostokąta wysypujemy trochę ryżu i robimy taka sakiewkę spinając gumka recepturką. Następnie zakładamy na tułów skrzata brodę - u mnie jest to kawałek sztucznego futerka w kształcie trójkąta - przymocowujemy go za pomocą kolejnej gumki recepturki. Na brodę zakładamy nochal.

 4. Przygotowujemy czapkę naszego gnoma. Tutaj pojawia się element szycia, ale po kolei. Bierzemy pozostały kawałek podkolanówki, obcinamy ściągacz i rozcinamy wzdłuż. Następnie wycinamy kształt trójkąta. Składamy na pół i zszywamy brzeg czapki. Odwracamy na prawą stronę. Czapkę wypychamy - tak mi się przynajmniej wydawało.. ale nie! Czapka wypchana  krasnalowi nie spasowała ;) Dlatego czapki nie wypychamy, chyba, że będzie się Wam tak bardziej podobało :)


 5. Zakładamy czapkę krasnalowi. Moja sama nie chciała się trzymać na jego głowie, więc ręcznie przyszyłam ją do tułowia :)



Wykonanie krasnala jest świetną zabawą, więc polecam również jako zabawę z dzieckiem :)

10 komentarzy:

  1. Śliczny krasnal i wspaniały tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) To zachęca mnie do pisania kolejnych tutoriali :)

      Usuń
  2. Ale świetny pomysł :D Chyba zaraz przeszukam zakamarki mieszkania i stworzę swojego :) Pozdrawiam Edyta z www.dekorujchwile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny, co prawda dla mnie to nie będzie 10 minut, a tym bardziej z dziećmi :) Podoba mi się natomiast metamorfoza krasnala,oby takich więcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, z dziećmi czas może się stanowczo wydłuuużyć ;)

      Usuń
  4. od dziś zbieram wszystkie fajniejsze stare skarpety

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega, dzięki za zebranie wszystkich pomysłów w jeden. Dla mnie idealny, bo prawie bez szycia.

    OdpowiedzUsuń