niedziela, 25 grudnia 2016

Choinka z ciasta francuskiego - świąteczne pieczenie (diy)

Święta w sposób szczególny sprzyjają rodzinnemu spędzaniu czasu. Mamy go więcej dla siebie wzajemnie 😀 Co więcej atmosfera świąteczna skłania nas do większej kreatywności i tworzenia samodzielnie różnych rzeczy, na przykład ozdób na choinkę, dekoracji domu czy też wspólnego pieczenia pierniczków. A gdyby tak przygotować choinkę do zjedzenia? 🎄
Najprościej z gotowego ciasta francuskiego. Szybkie, proste i smaczne. W dodatku świetna zabawa z dzieckiem.

Ciasto francuskie po wyjęciu z lodówki musi poleżeć ok. 10min. Następnie rozkładamy jeden kawałek na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wycinamy kształt choinki. Smarujemy dżemem lub nutellą.
Kładziemy drugi kawałek ciasta i przycinamy go na kształt choinki, która jest na spodzie. Nacinamy choinkę tworząc jakby gałązki.



Każdą gałązkę skręcamy, na końcu lekko spłaszczając.



Pieczemy ok. 10 minut w temperaturze 180 stopni i gotowe.



Smacznego 😄

29 komentarzy:

  1. Super juz dawno chciałam taka zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Super juz dawno chciałam taka zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. To inicjatywa mojego męża! :) On wiedzie prym w gotowaniu u nas w domu :D

      Usuń
    2. Super Mąż! U mnie jest podobnie ;)

      Usuń
    3. Super! Tacy mężowie to prawdziwe skarby :D

      Usuń
  4. Ta choinka przewija mi się w wielu miejscach. Muszę sama w końcu spróbować ją zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta moja? ;) Ja się nie natknęłam, a chętnie bym zobaczyła jak wyszła komuś innemu :D Pokaż jak zrobisz :)

      Usuń
  5. Super pomysł i fajny efekt. Lubię jeść takie "wydziwienia" kulinarne, a jeśli to jest z nutella to musi być pyszne. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne! :D Też uwielbiam różne "dziwne" rzeczy i nietypowe łączenie smaków. Tutaj miało to przypominać w smaku croissant'a z czekoladą. Specjalnie dla synka, który je uwielbia :)

      Usuń
  6. Świetna alternatywa dla tradycyjnego makowca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z makiem nie próbowałam, ale.. to by było na pewno ciekawe :)

      Usuń
  7. Wygląda ślicznie i nie jest megaskomplikowana :-) Fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo oryginalnie i ciekawie! :) Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też robiłam ją w tym roku! Jest super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie :D To prawda i tyle zabawy przy jej robieniu :)

      Usuń
  10. Robiłam na święta coś takiego i jeszcze rogaliki były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo na pewno :D Właśnie miało rogaliki przypominać w smaku, syn mój je uwielbia :)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy pomysł wykorzystania francuskiego. Uwielbiam takie niekonwencjonalne podejście i kulinarne eksperymenty! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super alternatywa dla makowca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest świetny pomysł! W kolejne święta zrobimy z makiem :) albo może wcześniej.. ;)

      Usuń