sobota, 5 listopada 2016

Pomidorki, papryka a może kalafior? Co można uprawiać w doniczce?

Uwielbiam wiosnę, kocham lato. Bardzo lubię jak wokół wszystko rośnie, kwitnie, dojrzewa. Owoce, warzywa, zioła.. które wystarczy tylko zerwać i są świeże i pachnące..
Wszystko co dobre szybko się kończy. Idzie zima. Może jeszcze nie dosłownie, bo jesień w pełni, ale już chyba wszyscy odczuliśmy chłodne i momentami mroźne powietrze.
Jak zatrzymać czas? Wiadomo, że się nie da ;) Ale jak chociaż choć trochę przedłużyć to lato?
Odpowiedzią może być domowy ogródek.
Podjęłam wyzwanie, wzięłam kilka roślin do domu i bardzo jestem ciekawa co z tego wyniknie.

Papryka - jest już chwilę w domu i daję radę :)


Pomidorki dojrzewają, chociaż liście usychają. Wygląda na to, że kolejnych już nie będzie. Chyba jednak zdążyły już lekko zmarznąć na zewnątrz. Jednym słowem za późno wzięłam je z ogródka. Dojrzeć jednak powinny bez problemu.


Jako trzeci mój wielki eksperyment - kalafior ;) Baaaardzo jestem ciekawa czy jest to możliwe, żeby urósł w doniczce. Na zewnątrz jednak byłby na pewno bez szans, więc spróbować warto.





18 komentarzy:

  1. Papryka w doniczce?? Wow!
    Ja mam zamiar na wiosnę zrobić sobie mini-ogródek ziołowy. Ale słyszałam, że np. bazylia lepiej rośnie w dużych donicach niż w ziemi. Będę eksperymentować :)
    Trzymam kciuki za kalafiora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Z bazylią mam podobne doświadczenia, w doniczce pięknie mi rośnie, w ogrodzie z nasion jakoś nie chce.. Ale wysadzona w doniczce w domu i przesadzona do ogródka już tak :)

      Usuń
    2. O, dziękuję za pomysł z tą bazylią. Spróbuję wprowadzić w życie :)

      Usuń
    3. Powodzenia :) Ja uwielbiam zioła. Te co sadze w ogródku to potem suszę i mam na cały rok swoje :)

      Usuń
  2. swietny pomysl taki ogrodek w domu rowniez dla tych osob ktore niestety nie maja dzialek :) pomidorki w domu juz mialam i sie udalo ale kalafiora... jeszcze nie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż mam ochotę zasadzić paprykę na parapecie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Polecam :) Ta mała jest ostra i lepiej rośnie :)

      Usuń
  4. To mnie zadziwiłaś! Pomidorki to wiedziałam, ale papryka i kalafior to dla mnie nowość. Muszę spróbować czy uda mi się wyhodować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalafior to też dla mnie nowość ;) Wykopałam z ogródka, ale okazuje się, że ma mały korzeń. Myślę, że może się udać :)

      Usuń
  5. Ja miałam w tym roku małe pomidorki i papryczki chilli, za rok znowu muszę coś posadzić, bo takie warzywa są bardzo smaczne! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Są dużo smaczniejsze niż kupne :D
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Piękna papryka Ci urosła w doniczce :)
    Ja też zabrałam do domu doniczki, wzięłam pomidorki koktajlowe, pięknie dojrzały. Seler naciowy niestety nie przetrwał przenosin....

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas na balkonie w tym roku był pomidorki koktajlowe, sałata, 3 rodzaje mięty, bazylia i papryczka :) Uwielbiam ten mój balkonowy ogródek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja też uwielbiam takie ogródki i rośliny, szczególnie te które dobrze smakują ;)

      Usuń
  8. Ale świetne!
    Będzie trzeba to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Pomidorki dojrzewają i są na bieżąco zrywane i zjadane przez mojego synka. A mój największy eksperyment - kalafior.. powoli się rozwija :)

      Usuń