czwartek, 23 lutego 2017

Jak siać/sadzić pomidorki koktajlowe?

Pomidorki koktajlowe,  małe czerwone kuleczki, idealne wprost z krzaczka albo do makaronu z mozarellą, czosnkiem... Jak je posadzić, żeby mieć swoje krzaczki w domu, na balkonie lub ogródku? Żeby je posadzić potrzebujemy sadzonki, a sadzonki możemy albo kupić albo samemu sobie wyhodować. Ja wolę oczywiście posiać nasiona i patrzeć jak kiełkują.

Hodowanie pomidorków od nasiona jest też świetną zabawą dla dzieci, które mogą zaobserwować jak z nasiona kiełkuje roślina, następnie rośnie, kwitnie i rodzi owoce.

Teraz jest właśnie idealna pora na wysianie nasion - druga połowa lutego lub początek marca.

Sposobem na to, żeby nie splotły nam się korzenie poszczególnych sadzonek jest wykorzystanie papierowych rolek z papieru toaletowego lub ręczników papierowych. Przetestowałam to w zeszłym roku i polecam  😀

1. Układamy rolki obok siebie w doniczce


2. Do rolek wsypujemy ziemię


3. Do każdej rurki wsypujemy jedno lub najwyżej dwa nasionka i podlewamy


4. Stawiamy na oknie w domu i czekamy aż urosną



Duże sadzonki przesadzamy do osobnych doniczek lub bezpośrednio do gruntu. Na zewnątrz wynosimy lub sadzimy po 15 maja.

Już samo układanie rolek i nasypywanie do nich ziemi jest świetną zabawą dla dziecka 😀




18 komentarzy:

  1. Pomidorki koktajlowe to moje ogrodnicze marzenie! <3 Powiedz mi, ciężko jest je później utrzymać, żeby faktycznie wyrosły piękne, czerwone pomidorki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w zasadzie później same rosną w ogródku. Wbijam paliki i je podwiązuję, bo gdy zaczynają pojawiać się pomidorki to gałązki mają za duże obciążenie :) Trzymam w takim razie kciuki za Twoje spełnienie marzenia :)

      Usuń
  2. Szybki i konkretny poradnik. Może sobie taki zrobię parapet z pomidorkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) Pięknie wyglądają nawet zanim pojawią się pomidorki. Taki zielony "las" :)

      Usuń
  3. To chyba wezmę się za pomidorki za rok - w tym roku przeprowadzka jakoś by im chyba nie sprzyjała ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacząć coś nowego w nowym miejscu? Dla mnie rewelacja :)

      Usuń
  4. Super, muszę w tym roku zasadzić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Najpierw zielono, potem żółto a na koniec czerwono :D

      Usuń
  5. Przez chwilę po przeczytaniu nawet zachciało mi się posadzenia pomidorków tak dla fanu i dlatego, że to proste (obrazki do mnie przemawiają), ale przypomniałam sobie, ile tego towaru ma zawsze moja mama w ogrodzie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mama i jej ogród to prawdziwy skarb :) Moja ogrodu nie ma, ale zawsze jej daję parę sadzonek i ma potem pomidorki na balkonie :)

      Usuń
  6. Uwielbiam pomidorki koktajlowe. Na działce to bez problemu, ale w zeszłym roku chciałam mieć na balkonie. Niestety.. nie zakwitły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A balkon na którą stronę świata? U mojej mamy (południe) bez problemu zakwitły na balkonie, pojawiły się pomidorki i dojrzały tak jak w ogródku..

      Usuń
  7. Nie spodziewałam się, ze tak łatwo będzie podejść do tego tematu, nie za dużo pracy, a ulubionych pomidorków smak będzie nam długo towarzyszył. Mamy duże balkony, więc znajdzie się dla sporo miejsca dla sadzonek. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  8. Nasiona już mam. Czas zabrać się za sianie

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł z tymi rolkami, mama zawsze sadzi w takich małych doniczkach, muszę jej podpowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rolki w dodatku bardzo łatwo rozkładają się w ziemi, więc tylko przełożyć i podlać :)

      Usuń